Now Reading
Recenzija. „Socialinis tinklas“: genialios idėjos kelias

Recenzija. „Socialinis tinklas“: genialios idėjos kelias

Recenzija. „Socialinis tinklas“: genialios idėjos kelias

Jei studijuoti, tai Harvarde. Jei uždirbti – bent milijoną. Jei prarasti – tai tik vienintelį draugą, kurį turi. Tokių kraštutinumų labirintus pristato amerikiečių režisierius Davidas Fincheris, pasiglemždamas vieną populiariausių nūdienos reiškinių – socialinius tinklus.

Didžiulę šlovę pelniusių juostų „Keista Bendžamino Batono istorija“, „Panikos kambarys“ ir „Kovos klubas“ autoriaus pasirinkimas papasakoti istoriją apie „Facebook“ gimimą jau prieš jai pasirodant buvo pasmerktas beprotiškam populiarumui. Juk, kaip mėgsta sakyti nūdienos jaunimas, „jei Tavęs nėra „Facebook‘e“ – Tavęs visai nėra“.

Menkos „Facebook“ įkūrėjo emocijos

Tikrasis socialinio tinklalapio „Facebook“ kūrėjas Markas Zuckerbergas tik po antro oficialaus kvietimo pasiryžo peržiūrėti naujausią D. Fincherio kūrinį ir nebuvo itin patenkintas savo asmenybės interpretavimu bei patarė režisieriui kurti biografijas tik po herojaus mirties. Amerikiečiai kino teatruose per kelias dienas spėjo palikti beveik 50 mln. dolerių – būtent tiek, kiek kainavo pats filmas.

Idėjos gimimas – bendrabučio kambaryje

Beno Mezrichio knyga „Atsitiktiniai milijardieriai“ paremta filmo istorija žiūrovą nukelia į legendomis apipinto Harvardo universiteto kiemus, auditorijas ir, žinoma, studentų bendrabučius, kur greta ilgų valandų, praleistų prie knygų, intelektualių pašnekesių ir sėkmingos karjeros planavimo slepiasi beprotiški vakarėliai, pasidavimas silpnumo akimirkoms ir atsakomybės jausmo praradimas.

Viename iš šios prestižinės, nepriekaištingą įvaizdį saugančios mokyklos bendrabučio kambarių gyvena pasakojimo protagonistas Markas, kadaise vadintas keistu, kompleksų pilnu vunderkindu, nesugebančiu išsaugoti merginos, o dabar tituluojamas genijumi ir turtingiausiu milijonieriumi planetoje, sukūrusiu tai, be ko dažnas mūsų neįsivaizduojame savo kasdienybės.

Potencialus kandidatas į „Oskarus“?

Istorija apie proto galią, idėjas, per trumpą laiką įgaunančias milijoninę vertę, draugystę ir užgniaužtą pavydą, virtusį milžiniškų sumų ieškiniais teisme būtų nieko verta be nepriekaištingai surinktos aktorių komandos. Puse lūpų jau kalbama, kad pagrindinį personažą įkūnijęs Jesse’as Eisebergas gali tapti vienu iš realiausių pretendentų į „Oskarus“. Jaunosios kartos aktorius šįkart meistriškai įsijaučia į beprotišku tempu mąstančio ir žodžius tarsi iš gausybės rago beriančio, neemocionalaus, savyje užsisklendusio programavimo genijaus vaidmenį.

Visiška jo priešingybė – geriausias draugas Severinas – patrauklus, atviras ir geraširdis Andrew Garfield‘o personažas. Šio dueto bendravimo, bendradarbiavimo, o galiausiai – karo kirvio iškasimo peripetijas paaštrina dainininko Justin‘o Timberlake‘o kuriamo herojaus įvedimas. Pastarasis, tarsi šėtonas užburia jaunajį genijų savo charizma, begaliniu pasitikėjimu savimi ir neįtikėtinu iškalbos menu, pasėdamas abejonę tarp to kas yra tikra, o kas pramanyta.

Tarp kraštutinumų, vizualumo ir populiarumo

Originalūs kameros rakursai, netikėtos filmavimo kompozicijos, dramatiškas apšvietimas ir specialiai filmui kurtas postindustrinės elektroninės muzikos garso takelis priverčia mėgautis kiekvienu kadru, įtraukia žiūrovą nuo pat pirmosios akimirkos ir nebepaleidžia. Jauna, tačiau profesionali aktorių komanda įkūnija dvilypius personažus, kuriuos žiūrovas vos spėdamas sekti siužeto vingius pradeda ir mylėti, ir nekęsti tuo pačiu metu.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Juostos stilius atspindi visas kraštutines XXI a. tendencijas, persipinančias vienoje erdvėje. Taip, kaip didžiuliai pinigai, ambicijos, meilė, grožis, greitis, genialios idėjos ir skausmingi praradimai kadaise buvo užkelti ant juostos „14.99 Euro“ pjedestalo, taip tokia pati kombinacija įvelkama į genialaus Harvardo studento gyvenimą „Socialiniame tinkle“.

Naujausia D. Fincherio juosta yra iš tų, kurios į kino teatrus sutraukia mases gerbėjų visame pasaulyje ir vargu ar kam svarbu ar norėsite „Socialinio tinklo“ seansą pakartoti, ar ne. Istorija papasakota, o „Facebook“ vartotojų skaičius auga kiekvieną akimirką, tik patvirtindamas išskirtinės idėjos pergalę.

Erika Vyšniauskaitė

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top